Toníčkova jedenáctka - Jiří Škurek

30.01.2017 18:51

Jiří Škurek  #1

   V dalším pokračování "Toníčkovy jedenáctky" Vám přinášíme profil naší brankařské "jedničky" JIRKY ŠKURKA.

   Velký srdcař a slavný cestovatel patří k výrazným postavám známé nákelské líhně golmanů. Již od žákovských let vyrůstal po boku svého kamaráda Petra Svozila v Sokolu Náklo. Odtud si jej vytáhla Sigma Hodolany, kde působil až do dorosteneckého věku. Poté se vrátil na rodnou půdu do Nákla a v mužstvu mužů chytal až do konce svého účinkování ve velkém fotbale. V roce 2005 byl zakládajícím členem malé kopané v Nákle a zde strávil 7 let. V létě 2012 dostal nabídku k přestupu do Mezic kde již zůstal a působí dodnes. V mezickém dresu doposud odchytal 63 zápasů, ani jednou neskoroval a třikrát vychytal čisté konto. V sezoně 2014/15 byl vyhlášen Nejlepším brankařem.

 

   Stejně jako dva předchozí hráči tak i Jirka nám vyplnil malý dotazník.

 

Jirko, kdo, kde a kdy Tě poprvé přivedl na fotbalové hřiště?

J.Š. : O půl roku starší kamarád Peťa Svozil na trénink žáků do Nákla, bylo mi šest.

Tvůj fotbalový vzor (idol) z mládí?

J.Š. : První byl Józef Mlynarczyk (polský golman na MS 1982), přidal se Michel Preud´homme (Belgie - KV Mechelen) a úžasný byl Peter Schmeichel, toho si budou pamatovat i ti mladší.

Vzpomeneš si na svůj první zápas mezi dospělými?

J.Š. : Jako včera ...bylo mi patnáct a mužům chyběl golman v zimní přípravě, stáhnuli mě z dorosteneckého treninku, hrálo se tehdy o pohár "Stráže lidu" na Mile (tehdy škvárovém). Měl jsem pocit, že všichni jsou dvakrát větší než já, ale dopadlo to dobře.

Nejlepší trenér pod kterým jsi hrával?

J.Š. : Tonda Suchomel a pan Machatka.

Fotbalový klub Tvého srdce?

J.Š. : V dětství to byla Bohemka, dávno už nemám někoho vyhraněného.

Jmenuj jednoho hráče se kterým se Ti nejlépe hrálo (ať už ve velké nebo malé kopané) ..a proč?

J.Š. : Neumím vybrat jednoho.

A naopak proti komu se Ti nehrálo dobře?

J.Š. : První zápas v Nákle po přestupu do Mezic, několik šílených chyb, to mě opravdu dlouho mrzelo.

Vyber svůj osobní NEJ moment (zápas) kariéry.

J.Š. : V mladších žácích jsme hráli pohár proti Sigmě Hodolany, přestože jsme prohráli dost se mi dařilo. No a nedávno jsme otáčeli v Mezicích se Schwarzbachem z 0:5 na 6:5, to byly nádherné emoce a byl jsem štastný, že u toho můžu být.

Největší fotbalový zážitek Tebe jako diváka?

J.Š. : Fotbalové ME 1996 v Anglii, naši tam hráli fantasticky.

Kdo je podle Tebe nejvýraznější postavou v historii mezické Malé kopané?

J.Š. : Já mám obrovský obdiv ke klukům (kamarádům), kteří hrají v Mezicích od začátku (20 let!!!) a nejen proto, že stále hrají skvěle, ale hlavně kvůli "srdíčku", které do toho dávají.

 

... toto byl profil JIŘÍHO ŠKURKA :-)

 

Příští díl : Miroslav Crhák